یزدفردا "چهاردهمین همایش  نجوم يزد با همكاري انجمن نجوم دانشگاه يزد (( ياسا YUSAA )) و انجمن نجوم آسمان كوير در دانشگاه يزد برگزار شد.

 به گزارش خبرنگاریزدفردا: در اين مراسم پس از خوشامدگويي به شركت كنندگان متن بيانيه  كيانوش كه به مناسبت سال جهاني نجوم تهيه شده بود توسط مجري قرائت شد

 

سپس سعيده سلماني با همكاري مهاجان در رابطه با سال جهاني نجوم، علت نامگذاري سال 2009 به عنوان سال جهاني نجوم و برنامه هاي بين المللي اين سال و نقش بارز ايرانيان در سال جهاني نجوم سخنراني كردند.

در  این مراسم  برنامه رویدادهای نجومی ماه توسط  نگار صائبي با همكاري  سراستاد دبير انجمن آسمان كوير بود که به بررسي پديده هاي نجومي اين ماه، معرفي چند صورت فلكي و افسانه هاي آنها، قمر در عقرب و ... پرداختند.

 درادامه این همایش برنامه اخبار نجومی توسط  بهزاد بهرامي ارائه شد که خبر هايي نظير زيبا ترين كسوف تاريخ ثبت شد، چشمه ها آب داغ مريخ، علت حذف پلوتو از فهرست سيارات و 6 معماي سال جهاني نجوم و ... را در برمی گرفت .

مهمترین بخش این همایش را می توان  بررسي دستاورد بزرگ فضايي ايران، ماهواره اميد و ماهواره بر سفير عنوان نمود ، كه با همكاري  سراستاد دبير انجمن آسمان كوير به طور مختصر اطلاعاتي جامع و كلي به اطلاع شرکت کنندگان رسید وسپس به بررسي فيلم ها و عكس هاي پرتاب اين ماهواره پرداخته شد . 

 

 

برنامه پایانی  نيز آموزش نجوم توسط آقاي مصدق كه مقابله و مقارنه را آموزش دادند.

 در پایان این مراسم دبير انجمن آسمان كوير در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاریزدفردا از همكاري رياست  دانشكده فيزيك دكتر مختاري و مسئولين محترم امور فرهنگي دانشگاه يزدمهندس شفيع زاده و تيموري نیز تشكر نمود.


گفتنی است در این مراسم "فرم هاي عضويت انجمن نجوم دانشگاه بين شركت كنندگان پخش شد وسيده آزاده ايراني، دبير انجمن نجوم دانشگاه در مورد فرم ها و چگونگی عضویت در انجمن نجوم دانشگاه توضيحاتي دادند.

 

یزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا